בלי לשבור קופות חיסכון: 6 טיפים מנצחים לשדרוג הבית בזול

תוכן עניינים

חולמים כבר שנים לרענן את המראה של הבית שלכם אבל מנסים שוב ושוב לחסוך כסף לשינוי הגדול וזה אף פעם לא מצליח? 

נכון, רוב האנשים מאמינים שבשביל בית מרהיב שירשים את כל מי שמבקר בו חייבים לשפוך סכומי עתק על השיפוץ, אבל האמת היא שאם אתם קצת פותחים את הראש ומפעילים את שרירי היצירתיות – בהחלט אפשר לעשות את זה גם בתקציב נמוך יחסית ואפילו לחסוך קצת גם לחופשה מפנקת. הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם להתחיל:

תעטפו את הבית באהבה

שיפוץ בדרך כלל מתחבר לנו בראש עם הריסת קירות, שינוי מבנה החדרים ובעיקר המון בלגן. אבל כשחושבים על זה, לפעמים אפילו דברים “קטנים” לכאורה כמו הוספת וילונות מרהיבים ושטיחים מעוצבים יכולים לייצר שינוי מדהים שישיג את אותה התוצאה – עם הרבה פחות מאמץ.

בניגוד לתריסים חשמליים גנריים ואפרוריים שכל כך מאפיינים את רוב הבתים המשופצים כיום, השטיחים והווילונות מגבירים את תחושות החמימות והמשפחתיות שכל כך חסרות לפעמים בעיצוב המודרני.

מדפים, מדפים, מדפים

מדפים הם דבר שאף פעם לא יהיה לכם יותר מדי ממנו בבית. אם באמת תרצו, תוכלו ללמוד בעצמכם כיצד לעשות זאת בקלות, או להיעזר בחבר או בקרוב משפחה שישמח לתת יד ולעזור לצמצם עלויות. מדפים מעץ מלא מעניקים טאץ’ ייחודי לכל חלל ומאפשרים לכם להניח עליהם תמונות משפחתיות, פריטי אומנות, פסלים או הדפסים של משפטי העצמה. הם יכולים להשתלב בכל חדר ולהוות גם פיתרון פונקציונלי וגם אלמנט עיצובי מרשים.

גלו אוצרות נסתרים

תהליך של שיפוץ הבית מרגיש לפעמים כמו כאב ראש של ממש – תכנון התקציב, התלבטויות, בעיות ואינספור סימני שאלה. במקום לשבור את הראש לבד בתהליך הזה, למה שלא תהפכו אותו לפעילות מהנה שכל בני הבית משתתפים בה? 

קחו את בני המשפחה, את בן או בת הזוג, או פשוט את עצמכם ואת הכלב אם אתם רווקים – וסעו לשוק פשפשים, ליריד אומנים או לחנויות יד שנייה. במקומות האלו תוכלו לגלות ביחד פריטים מקוריים וייחודיים שיכולים לשדרג את הבית וגם להפוך את התהליך לחוויה משותפת שתיצרב בזיכרון, תגבש את בני הבית ותיזכר למשך שנים רבות.

קחו דוגמה מסבתא

טפטים על הקיר היו הלהיט הגדול של שנות ה-40 וה-50 אבל בעשורים האחרונים הם נעלמו בהדרגה מהבתים כי הם נתפסו כמיושנים ולא מעודכנים. אולם כיום רבים דווקא בוחרים להחזיר עטרה ליושנה ולהשתמש בטפטים כדי לרענן את עיצוב הבית בקלות ובזול.

לא, אנחנו לא מדברים על הטפטים עם ההדפסים המכוערים בצבע ירוק או סגול צעקני. כיום ניתן להזמין טפטים עם הדפסה אישית כמעט של כל דבר שתרצו – זה יכול להיות נוף שאתם אוהבים במיוחד, תמונות משפחתיות או אפילו דמויות מצוירות לחדרי השינה של הילדים מהסרטים האהובים עליהם. במקום לקנות תמונות ולתלות אותן על הקיר – הפכו את הקיר לתמונה אחת ענקית. 

אל תזרקו – תרפדו

ספות וכורסאות הן דבר יקר – אז אם כבר יש לכם בבית רהיטים שנמאס לכם מהם – במקום לזרוק אותם למה שלא תכסו אותם בריפוד חדש ומרהיב שייתן להם מראה חדש וייחודי? ריפוד ספות וכורסאות הוא תהליך לא יקר במיוחד, שגם ניתן לעשות די מהר ובקלות. כך לא תצטרכו לרכוש רהיטים חדשים אבל בכל זאת תוכלו להרגיש שאתם יושבים בסלון חדש לגמרי.

אל תעשו את זה לבד

חלק מהאנשים חושבים שתשלום למעצב פנים בשיפוץ הבית זו הוצאה מיותרת ויקרה, אבל הניסיון מלמד שדווקא מעצב פנים מקצועי ואמין יכול לחסוך לא מעט כסף בחישוב הכולל של ההוצאות על השיפוץ. מעצבים מקצועיים יודעים כיצד לרכוש את הציוד האיכותי ביותר במחיר משתלם, הם מבינים איך לרענן את מראה החלל גם בתקציבים צנועים ויכולים להשיג תוצאות מעולות שלעיתים קשה ומסורבל הרבה יותר להשיג לבד. 

אם אתם זקוקים לעזרה בעיצוב בית החלומות שלכם, אנחנו באינדור נשמח לסייע לכם להפוך את החלום למציאות – בכל תקציב ועם המון יצירתיות.