מוכח מחקרית: כך תעצבו משרד שישפר את העבודה שלכם

תוכן עניינים

החברות הגדולות בעולם כבר הבינו שלעיצוב המשרדים שלהן יש השפעה אדירה על יעילות העובדים, התפוקה והיצירתיות. זו הסיבה שכיום עסקים רבים משקיעים מחשבה מעמיקה בעיצוב משרדים מרהיבים, פונקציונליים ומודרניים. הנה כמה רעיונות שמגובים במחקרים מדעיים ויעזרו לכם לייצר סביבת עבודה שתשפר את הביצועים ואת היכולות המקצועיות שלכם ושל העובדים שלכם: 

מתחברים לטבע

ב-2016, החליטו חוקרים מאוניברסיטת הרווארד לבחון כיצד ניתן לשפר את היעילות והתפוקה של עובדים במשרדים. המחקר שלהם הכה גלים בעולם בזכות מסקנה מסקרנת שדי פשוט ליישם. החוקרים גילו כי מספיק לעבוד בסביבה עם צמחים כדי להגביר פי שניים בממוצע את היכולות הקוגניטיביות. למסקנה הזאת הם הגיעו לאחר שבחנו את היכולות של אנשים במבחנים קוגניטיביים עם או בלי צמחים בסביבה.

המסקנות האלו לא מפתיעות. הן מתיישרות עם ממצאים ממחקרים דומים שקבעו כי צמחים משפיעים מאוד על האופן שבו המוח שלנו מתפקד. זו הסיבה שמותגי על כמו אפל מרבים לשלב צמחים במשרדים שלהם. במשרדי אפל בקליפורניה יש על פי ההערכות כ-10 אלפים עצים וצמחים שנועדו להעצים את הפרודוקטיביות והיצירתיות של העובדים.

מזרימים את הדם

לא סתם אומרים שהתעמלות היא התרופה הטובה ביותר. אינספור מחקרים הוכיחו כי פעילות גופנית עוזרת להתגבר על שורה ארוכה של בעיות רפואיות, לאריך את תוחלת החיים ואף לעזור לשפר את הפעילות המוחית. בגוגל, אחת החברות המצליחות בעולם, מבינים זאת מצוין ואף מיישמים זאת במשרדים שלהם בצורה די מקורית.

במשרדים של ענקית החיפוש בניו יורק לדוגמה, יש קיר טיפוס ענק שעובדים יכולים להשתמש בו כדי להוציא אנרגיות, לפרוק מתחים ולחזור לשולחן שלהם כשהם רגועים יותר וכשזרימת הדם למוח יעילה ואיכותית יותר. בחברה מבינים היטב שהפעילות הזאת משפיעה באופן ישיר על יעילות העובדים ובכך גם על הביצועים שלהם וכמובן על הרווחים שלה. 

אז לא, אתם לא חייבים קיר טיפוס ענק במשרד שלכם, אבל תוכלו לדוגמה לשים בו אופני כושר, מסילת ריצה או מכשירים אחרים שיעזרו להפוך את הפסקות הקפה שלכם לבריאות ומועילות הרבה יותר. זה טוב לא רק לביצועים שלכם בעבודה אלא גם לכל כך הרבה היבטים נוספים בתפקוד ובבריאות שלכם.

הביאו שמש!

כשאנחנו עובדים במשרד, המחקרים מראים שאנחנו מעבירים בממוצע כ-22 שעות ביום בתוך חללים סגורים. זה פוגע גם בייצור של ויטמין D בגופנו שמעצים את המוח ומגן עלינו ממחלות, וגם משפיע באופן ישיר על המצב הנפשי, על הריכוז ועל היכולות הקוגניטיביות שלנו.

מחקר של אוניברסיטת קורנל מ-2018 קבע כי כשעובדים במשרדים נחשפים לאור שמש טבעי, הם חווים צניחה של כ-84 אחוזים בממוצע בכאבי ראש, יובש בעיניים וראייה מטושטשת כתוצאה משהייה ממושכת מול מסך המחשב. בנוסף, המחקר קבע כי אור שמש ואור טבעי הופכים עובדים ליעילים הרבה יותר במהלך יום העבודה.

אם ניתן לעשות זאת במשרד שלכם, חשבו איך אתם מגדילים את החלונות ומכניסים יותר אור טבעי פנימה. אם לא, מומלץ שלפחות תחליפו את נורות הפלורסנט הלבנות שכל כך מאפיינות חללי עבודה, במנורות גדולות שפולטות אור צהוב וחמים. אם אפשר, מומלץ גם לתכנן פינת עבודה במרפסת או על הגג, שתאפשר לכם ליהנות מהשמש במקביל לעבודה בצורה שגם תשפר את הביצועים. 

מעצבים את המשרד המושלם בשבילכם – ביחד

בעיצוב המשרד חשוב להשקיע המון מחשבה, יצירתיות ותשומת לב לפרטים הקטנים. התהליך מחייב להבין כיצד להשתמש באלמנטים עיצוביים על מנת לשפר את הביצועים, להרשים את המבקרים ולהבטיח שתיהנו בכל יום מסביבת העבודה המתאימה לכם ביותר. 

כדי לעשות זאת, אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ עם המומחים של אינדור, אשר יחשבו ביחד איתכם על הצרכים שלכם ויסייעו בתכנון המשרד האידאלי בעבורכם. זאת תוך סיוע בהשגת האישורים הנדרשים מהרשויות וטיפול בכל הביורוקרטיה הנלווית לתהליך מההתחלה ועד הסוף.