איך הצבעים של החדר שלכם משפיעים על האווירה ומצב הרוח?

תוכן עניינים

איך הצבעים של החדר שלכם משפיעים על האווירה ומצב הרוח?

אם אתם כמו רוב האנשים בעולם, קירות החדר שלכם כנראה צבועים באחד מארבעת הצבעים הבאים – לבן, שחור, אפור או חום. זוהי אומנם הבחירה המתבקשת והטבעית לצביעת החדר, אבל יש כל כך הרבה צבעים נוספים שיכולים “להזריק” לחלל הגנרי הזה עוד המון אנרגיות וחיים – וגם להשפיע על האופן שבו אתם מרגישים בכל יום מחדש. 

מדענים, פסיכולוגים וחוקרים למדו רבות את האופן שבו הצבעים שסביבנו משפיעים לנו על המוח. הנה כמה מהמסקנות המרתקות ביותר מהמחקרים שנערכו בנושא, שאולי ישכנעו אתכם לקחת מברשת ולהפיח חיים חדשים בקירות שלכם: 

צהוב

השמש היא כידוע מקור החיים – וכפי שהיא מספקת לנו חמימות ואנרגיה, גם הצבע הצהוב שכל כך מזוהה איתה יכול להשיג בדיוק את אותה ההשפעה. מחקרים מראים כי אנשים שעובדים בסביבה עם קירות צהובים נהנים מרמות גבוהות יותר של אנרגיה ומצב רוח מרומם יותר. גוונים צהובים משדרים שמחה ומשפרים את חוויית האירוח.

עם זאת, אולי כדאי לא להגזים עם הצהוב. מחקרים מראים כי חללים צהובים מדי עלולים לגרום לאנשים לאבד את העשתונות ואפילו לגרום לתינוקות לבכות יותר. זאת מכיוון שהגוון הבוהק יכול לגרות את מערכת העצבים בצורה שעלולה להיות מוגזמת. בעוד שזה יכול להיות צבע מצוין לעיצוב המטבח או המשרד, אולי כדאי לא לצבוע את חדר הילדים דווקא בגוון הזה.

כחול

כחול הוא צבע מרגיע. מחקרים מראים שהוא יכול להפחית את לחץ הדם ולהאט את קצב פעימות הלב. לכן זה גוון מומלץ ביותר לצביעת חדר השינה או המקלחת. כשבוחרים לצבוע חדר בכחול, מומלץ לבחור בגוונים בהירים ורכים כמו תכלת. הבחירה הזאת תשרה רוגע ושלווה בחלל. כחול כהה, כך טוענים המומחים, עלול לייצר בדיוק את ההשפעה ההפוכה ולהגביר תחושות של עצבות ודכדוך.

סגול

אם אתם רוצים להשיג מראה דרמטי, יוקרתי ומתוחכם לחלל שלכם – סגול זו הבחירה המושלמת בעבורכם. הצבע הזה מתקשר במוחנו ליוקרה וליצירתיות ולכן הוא נהדר לעיצוב הסלון וחללי האירוח בבית. גוונים בהירים יותר של סגול כמו לילך ולבנדר משפיעים על המוח בצורה דומה לאלו של הצבע הכחול שסקרנו קודם. הם משרים תחושה מרגיעה ונעימה ולכן מתאימים ביותר גם לעיצוב חדר השינה והמקלחת.

אדום

לאדום יש השפעה עוצמתית במיוחד על המוח שלנו – מחקרים מראים כי מספיק להביט על הצבע הבוהק הזה כדי לחוות עלייה באדרנלין ובקצב פעימות הלב. לאדום יש השפעה מקרבת ומחברת על אנשים ולכן, כמו הסגול, הוא בחירה מצוינת לעיצוב הסלון, חדר האוכל ואזורי האירוח הנוספים בבית. מדענים אף מצאו כי הצבע העוצמתי הזה מעודד אנשים לשוחח יותר ביניהם.

עם זאת, לאור ההשפעות המעוררות של הצבע האדום, מומלץ שלא לבחור בו לצביעת חדר השינה שלכם אם אתם רוצים לישון כמו שצריך ולהירגע אחרי יום ארוך בעבודה.

ירוק

מבין כל הצבעים שניתן לבחור בהם לעיצוב קירות החדר, ירוק נחשב למרגיע והנעים ביותר. שורה ארוכה של מחקרים מצאו כי צמחייה ירוקה מסייעת להרגיע אותנו ולשפר את היכולות הקוגניטיביות. השפעה דומה יש גם לצבע עצמו כאשר הוא מעטר את קירות החדר. בנוסף להשפעה המרגיעה שלו, הירוק גם עשוי להעלות את רמת האנרגיות. 

לכן, הגוון הזה מומלץ לעיצוב חלל העבודה שלכם, אך כשחושבים על זה, הוא מתאים כמעט לכל חלל בבית – חדר השינה, המטבח, הסלון ואפילו המקלחת. בניגוד לצבעים אחרים שהצגנו כאן, לירוק כמעט אין השפעות שליליות, אבל הבחירה בצבעים היא כמובן גם עניין של טעם והגוון הבהיר והבולט הזה לא בהכרח מתיישר עם ההעדפות העיצוביות של כל האנשים.

זקוקים לעזרה בעיצוב הבית? המומחים של אידנור ישמחו לסייע לכם לתכנן את בית החלומות שלכם – בקלות, ביעילות ובמקצועיות.