טנרדים לעיצוב ובניית בתים פרטיים ב-2021

תוכן עניינים

מעצב פנים ואדריכל בירושלים

2021 מביאה איתה רוח חדשה בתחום עיצוב הפנים ובניית הבתים הפרטיים. אם אתם מתכננים בניית בית, אחת המשימות החשובות שלכם היא יצירת מראה מעודכן, שלא יאבד מערכו לאורך זמן אלא ימשיך להיראות נפלא גם בחלוף השנים.

אז מהם הטרנדים הכי חמים, ואיך נגרום להם להיראות נצחיים? כדי לענות לשאלה זו עלינו להתחשב בצבעים, הצורות, הטקסטורות חומרי הבנייה שמעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להשתמש בהם. בשנה זו קיימים שני קווים עיצוביים בולטים, אותם נציג במאמר זה.

מודרניות בלתי מתפשרת

הראשון, והבולט יותר מבין השניים, הוא הסגנון המודרני. סגנון זה מתאפיין במראה נקי, זוויות ישרות וצבעים נייטרליים, לרוב על הרצף בין לבן לאפור כהה. על גבי קשת הצבעים הזו אנחנו רואים רהיטים בצבעים מודגשים, היוצרים ניגודיות מעניינת ומראה מוגמר טרנדי ועדכני. צבעים אלו יהיו לרוב צבעים חמים, כגון צהוב פסטלי או קשת גווני האדמה האדמדמים.

בסגנון המודרני נבחר לשלב פריטים בעלי אופי דקורטיבי ושימושי כאחד, כגון שטיחי בוהו במגוון צבעים והדפסים או וילונות ייחודיים.

את הסגנון המודרני ניתן לזהות בעיצוב הפנים כמו גם בשלב התכנון, כך שאם אתם בונים בית מאפס, ומעוניינים ללכת על הקו הזה, חשוב לשוחח על כך עם האדריכל כבר בהתחלה.

עיצוב סלון בירושלים
עיצוב חלל מגורים בירושלים. מדרגות עץ צפות ללא מעקה

סגנון כפרי – הותיק והטוב

הקו העיצובי הבולט השני הוא הסגנון הכפרי. אלו מאיתנו שלא מסוגלים לוותר על תחושה חמימה וביתית, רהיטים כבדים וטקסטורות מחוספסות שיוצרות עומק, יבחרו בדרך כלל בסגנון הזה. ספות פינתיות רחבות ומפנקות, כריות רכות ונוחות או אפילו אח חורפית ומחממת, כולם ישתלבו בצורה מדוייקת. 

בנוסף, בשנת 2021 בולטים במיוחד רהיטי עץ בגוונים בהירים, שיוצרים תחושה של קלילות מבלי לוותר על הנוחות, ונראים פשוט נפלא בסלון, במטבח או בחדר השינה.

הטרנדים של שנת 2021 בעיצוב המטבח

הטרנדים העדכניים ביותר לא פוסחים גם על עיצוב המטבח. במישור האדרכלי – תכנוני, גם השנה נראה הרבה חללים פתוחים ומטבחים רחבי ידיים שמשתלבים עם הסלון.

כמו כן בשנה זו ניתן לראות חיפויי קיר על שטחים נרחבים, שנראים נפלא ויכולים להשתלב בסגנון מודרני או כפרי. חיפויי עץ אלגנטיים, טפטים פרחוניים בסגנון רטרו מלא שיק, או חיפויים מקוריים בטקסטורות מעניינות – כולם מופיעים במגזיני העיצוב הנחשבים ביותר.

ואיך אפשר לדבר על מטבחים מבלי להזכיר את משטח העבודה? זה החלק החשוב ביותר במטבח עבור כל בשלן חובב או מקצוען. אנחנו ממליצים ללכת על שיש גרניט – זהו משטח עבודה פופולרי במיוחד, שכן קל לנקות אותו, הוא לא סופח נוזלים, ניתן לשילוב עם פריטים מגוונים ובאופן כללי נראה נהדר. אם אבן זה פחות הסגנון שלכם, ניתן גם למצוא משטחי בוצ’ר איכותיים מעץ מהוקצע.

משטח העבודה יכול להגיע על גבי אי במרכז המטבח. האי, שהפופולריות שלו הולכת וצוברת תאוצה כבר מספר שנים, יכול לשמש גם כאיזור אירוח אם מצרפים אליו כסאות בר. 

עיצוב מבטח
מטבח שחור מודרני בשילוב עץ. טרנד עיצובי מדהים לשנת 2021

ומה מבחינת החומרים? 

משבר האקלים, שנותן את אותותיו כמעט בכל שוק בעולם, השפיע גם על עולם עיצוב הפנים והאדריכלות. כיום, האדריכלים ומעצבי הפנים המעודכנים ביותר דואגים להשתמש בחומרים אקולוגיים, שמיטיבים עם הסביבה ולא מייצרים זיהום ופסולת. 

עברו הימים בהם המילים “אקולוגיה” ו”קיימות” ייצגו מראה זרוק ובלתי מוקפד. כיום ניתן לתכנן עיצוב של בית פרטי ברמה הגבוהה ביותר, מבלי להתפשר על איכות החומרים ועל רמת הזיהום שלהם. אנחנו בטוחים שכבר שמעתם את המושג “בנייה ירוקה” במגוון רחב של הקשרים. עוד פרט שלרוב לא חושבים עליו, הוא שבנייה ירוקה יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך. זאת באמצעות ייעול השימוש במים וחשמל. 

לסיכום…

החלק החשוב ביותר הוא לבחור את המעצב שלא יתפשר על הפרטים הקטנים. כך תשיגו את חלל המגורים המושלם. בהצלחה!